Ny häst

publicerat i Vardag;
Igår kväll kom det en ny häst till klubben. En Connemara vallack som heter Simon. Han är så go den hästen. Tyvärr kan jag inte lägga in kort på den eftersom det inte går att flytta över kort från min mobil till datorn=( Ni förstår nog vad jag önskar mig i julklapp;) Men det är ju så långt dit och fyllt år gjorde jag redan i april så mitt enda hopp är till jul!
Idag kommer hovslagarn till Skorpan och ska sko henne bak. Det känns ganska drygt att vi kommit i otakt med bak och framhovarna men det blev ju så eftersom hon hade så dåliga hovar när hon kom och hon har tappat skor lite då och då. Men hovarna börjar bli bättre nu och det känns så skönt så! För nån dag sen tog hon sina första galoppsteg oxå! Vet inte om jag har skrivit det men jag kan gott skriva det igen! =) Det går framåt med pållen faktiskt. Jag har ju inte haft henne så länge heller.
Nu ska jag snart slänga i mig lite mat och sen börja röra på mig.
Pusss♥

Kommentera inlägget här :