Hästen skodd

publicerat i Vardag;
Igår skickade jag ett sms till AKJ och hörde om hon hade tid att sko Skorpan efter hon hade tagit Dogge och idag när jag slumrat till på soffan ringde hon och sa att det gick alldeles utmärkt och att hon var på väg. Gissa om jag blev glad!! Hon hade tappat en framsko också och det är ju mest synd om henne i hela världen då. Minsta lilla sten tokömmar hon. Men nu har hon skor igen och det känns kanon. Hon behövdes inte sko bak eftersom vi kommit i otakt med skoningarna bak och fram pga hennes risiga hovar. Men nu blev hon riktigt fin i fötterna. Det märks när hovslagaren kan sitt jobb.
Nu håller jag på att steka lite pytt och sen ska jag försöka orka mig iväg till hästen. På måndag ska jag ringa doktorn och boka tid för såhär tänker jag inte ha det. Det går bara inte så nu kan jag inte gruva mig längre. Jag måste få nå starkare tabletter så jag kan funka som människa.
Det har funkat bra med hundarna idag iaf och det känns skönt. Jag blev så rädd igår att det inte skulle funka. Avlivning är ju det sista man vill=( Men nu är det bara att hålla tummarna att det funkar och att det INTE händer igen!
Lite gamla kort på vovvarna♥
 
 

Kommentera inlägget här :