Blandade känslor...

publicerat i Djuren;
Vetrinären kollade ju Idas tänder idag och eftersom dom förra vetrinärerna sa att Idas tänder var helt nersliten och det inte finns något att raspa har vi ju uteslutit att hon haft vassa tänder:/ Idag när den andra vetrinären kollade så hade hon visst vassa tänder!! Han raspa tänderna och tog bort det vassa. Men hur fan kan man kalla sig vetrinär och missa något sånt. Hon har gått ett år nästan med dom där tänderna och det gör så ont i mig:( Blir hon inte bättre i tuggnignen nu går det att fila ner tänderna så dom blir jämn. Hon hade lite "vågbett" eller vad han kallade det men det är också något som man kan fixa. Dom andra vetrinärerna dömde ut henne totalt och sa att nästa gång vi kommer avliivar vi hästen.
Idag när jag gick till stallet mådde jag illa av oro för att min Ida skulle bli utdömd, benen bar mig knappt när jag tog in henne till stallgången när vetrinären skulle kolla henne. Jag var så rädd och nervös..
Nu har båda våra hästar gått och haft problem med tänderna för några okunniga vetrinärer. Så det är blandade känslor.. Jag tycker så synd om dom eftersom dom gått med vassa tänder men jag är samtidig så lycklig att det inte är så illa med Ida som jag trott hela tiden. Så nu hoppas jag det blir bättre med raspningen och blir det inte det tar jag dit en som får fila ner tänderna på henne så dom blir jämn och fin =D Så nu ska jag ringa hovslagaren och sätta skor på Ida och sen ska vi ut och lunka i skogen igen! Kanske blir rally till sommaren med lite tur;D

Tack Maria för du var med mig och stötta mig idag ♥



Min bästa vän ♥Ida Bell♥

Kommentera inlägget här :