Mörbultad :(

publicerat i Vardag;
Igår när jag var ute med hästen en sväng så satt jag och dagdrömde och helt plötsligt kastar bara hästen om för hon blev rädd för en fladdrande pressening och börjar skena iväg. Jag var ju såklart inte alls beredd, halvdöd som jag är ändå med den här jävla förkylningen och halsen. Men det bar iväg ut mitt i skogen med mig hängandes på halva hästen men jag lyckades ta mig upp på nå vis men då måste hon gjort nå tvärkast åt andra hållet och då for jag av med dunder å brak med huvudet rätt in i en sten. Det bara snurra och allt blev blått på nå vis när jag öppnade ögonen. Jag låg där rejält mörbultad och tokförbannad för jag trodde jag skulle få gå hem! Men hon kom tillbaks och snosa på mig:) När jag hoppade upp på henne igen var jag rejält yr men det gick över ganska snabbt. Jag kände mig ganska konstig resten av kvällen men idag har jag ont som fan i huvet, nacken och kroppen och känner mig jättetrött och har svårt att äta. Jag är glad som fan att jag hade hjälm iaf annanrs hade det nog gått rikigt illa. Man ska verkligen inte sitta och dagdrömma på en häst utan stigbyglar och långa tyglar. Särskilt inte på en häst som är rädd för allt och tycker världen är det farligaste som finns:P

Det går bra för Alex iaf:) Igår ringde han och berättade att dom var och kollade på jättestora ormar. Jag hoppas han knäpper mycket kort.

Nä nu ska jag lägga mig och vila ett tag och se om det känns bättre sen:/

Pusss♥

Kommentera inlägget här :