Så jävla rädd

publicerat i Vardag;
Igår kom Nero hem igen och när han skulle komma fram till mig överlycklig för att hälsa kom Egon emellan och då bara small det. Jag trodde först att dom bara skulle gruffas men det snodde runt för Nero och han bara högg sig fast i Egons öra. Jag blev så jävla rädd och vi fick han inte att släppa. Han har aldrig gjort något liknande förr, men det blev väl för stor uppståndelse också snodde det över på nå vis. Det var jävligt otäckt och nu n är man sett vad han är kapabel till så vet jag inte.  Jag hoppas verkligen han inte visar dom tendenserna igen...
Hur jag mår idag ska jag inte gå in på, det är inte bättre än igår iaf så då förstår ni nog=)
 
Pusss♥
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av S A N T H I C . C O M:

Jag skulle gissa på att det var en slags överslagshandling. Alva har en tendens att flyga på Dexter i såna situationer också! Kommer det människor och hälsar på här så blir Alva så stressad när hon försöker nå fram till personen att hon istället riktar sin stress mot Dexter som står mellan henne och målet.

Skickar med en liten kort beskrivning!
"En överslagshandling är inom etologin ett beteende som bryter fram när en individ befinner sig i konflikt mellan att utföra två eller flera handlingar. Inom psykologin är däremot en överslagshandling en omedveten försvarsmekanism där sinnet omdirigeringar affekter från ett objekt som upplevs som farligt eller oacceptabelt till ett annat föremål som upplevs som säkert eller godtagbart."

Bara en tanke! :)

Kommentera inlägget här :