Höstväder<3

publicerat i Vardag;
Äntligen är höstvädret här. Det är så underbart mysigt och jag har saknat hösten som sjutton nu på slutet. Är så sjukt less bromsar, mygg och allt annat skit som finns på sommaren. Fast sommaren har ju sina mysiga stunder den med såklart.
 
På fredag kommer Nero hem igen, han kan verkligen inte vara ensam hemma. Det är bara att konstatera. Så nu blire hundgårdsbygge. Att inte kunna lämna hunden ensam är verkligen ingen hit, man måste ju det nånngång. Tur är ju att jag kan ha med han på jobbet ibland. Men det värsta där är ju att han är så vaktig och jag får inte ur han det.
 
Skorpan har en lös sko igen. Det var typ tre veckor sen jag skodde henne max. Det blir ganska dyrt det här. Men jag tycker ändå att hennes hovar börjar bli bättre. det kan ju ta upp till fyra månader innan man märker resultatet av Biotonet. Men annars blir hon bara bättre och bättre. Hon börjar bli mer säker och är inte fullt så rädd för allt längre. Hon har blivit jätte duktig att gå igenom vattenpölar och broar går hon också över men hon är ju som en fiolsträng. Minsta lilla flyger hon i luften men hon går över iaf=)
 
Jag ska bli bättre att uppdatera här igen. Det har hänt så mycket tråkigt så jag har bara inte haft nån ork. Men nu vet jag iaf en gång för alla vad som är värt och inte.. Synd bara att priset blev högt. Men man ska alltid lära sig den hårda vägen.
 
 
Lilla Nero som valp<3
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av S A N T H I C . C O M:

Jag vet hur det är med separationsångesten hos hundarna. Likadant här hemma! Och när man bor i lägenhet är det desto svårare då folk blir sura så fort hundarna låter lite. :/ Alva dödade nyss en dörr då hon blev lämnad ensam.

Svar: Ja det är verkligen ett problem. Fast Nero ger sig på lösa delar så som blommor, skor, allt på diskbänken ja allt han kommer åt! Det kan se ut som ett slagfält efter han verkligen=/ Men nu har vi byggt en hundgård oxå så dom kan gå in om dom vill så jag hoppas det funkar och sen får man försöka komma underfund med varför han gör sådär. Det är ju inte det enklaste:P
Jennie Ljungqvist

Kommentera inlägget här :