Framsteg! :)

publicerat i Vardag;
Igårkväll när jag red ut med Skorpan var hon så duktig! Från att vara helt skräckslagen för vatten så gick hon bara igenom. Fösrta vattenhålet ledde jag henne igenom. jag försökte inte ens få henne att gå igenom eftersom hon brukar bli helt skräckslagen och göra allt för att inte bli blöt om hovarna. Men hon gick helt lugnt igenom vattnet så jag prövade att rida genom nästa och det gick hur bra somhelst. Hon var väldigt spänd men hon stannade mitt i och började plaska med hovarna så vattnet bara stänkte och det märktes hur  kul hon tyckte det var! =) Jag vet inte vem som var gladast, jag eller Skorpan;)
 
dag är det vattenskoteråkning i Hånick och det ska vi iväg på. Så jag ska nog ut och rida nu. Ska försöka hitta till Holm idag, när man inte har nå lokalsinne är det inte så lätt att hitta i skogarna;P Tur hästen hittar hem iaf!
 

Kommentera inlägget här :